dinsdag 7 januari 2014

Rome Caput Mundi (Rome, Italië)

In oktober kreeg ik te horen dat ik mee mocht doen met de speciale cursus Rome Caput Mundi bij het Koninklijk Nederlands Instituut in Rome. Voor de aanmelding moest ik mijn cijferlijst, een motivatiebrief en mijn CV inleveren en na ongeveer twee maanden wachten kreeg ik het verlossende mailtje. Natuurlijk was ik superblij! Ik ga over acht dagen al richting Rome en ik heb er mega veel zin in! Het programma dat ik per email kreeg is als volgt:


Het KNIR, foto gemaakt afgelopen zomer tijdens een borrel

Maandag: Ontvangst, kennismakingsborrel & welkomstdiner
Dinsdag: Openingscollege in het hart van Rome, bibliotheekinstructie & toelichting op het programma.
Woensdag: Rondleiding langs de Aureliaanse muur.
Donderdag: Thematisch college over de Renaissance en de Barok in Rome & bezoek aan het Vaticaan museum.
Vrijdag: Thematisch college over de Verlichting en de Romantiek in Rome & bezoek aan de Appia Antica.
Zaterdag: Thematisch college over geschiedenis, mythe en herinnering & bezoek aan het Valle Giulia, het Foro Italica en het MAXXI/Parco della Musica.
Zondag: Voorbereiden presentaties en essay

tuin van het KNIR

Maandag: Villa Farnesina & studentpresentaties
Dinsdag:  San Clemente & studentpresentaties
Woensdag: Termini, Thermen van Diocletianus & studentpresentaties
Donderdag: Werken aan eindessay & studentpresentaties
Vrijdag: Afsluitende evaluatie & borrel
Zaterdag: Werken aan eindessay
Zondag: Werken aan eindessay
Maandag: Inleverdeadline & vertrek vanaf het KNIR


Hierna ga ik nog een nachtje in een hostel om nog één dagje door Rome te kunnen zwerven en op dinsdag ga ik dan ook écht naar huis. Ik reis ook wat eerder richting Rome en ik ga met mijn moeder een paar dagen doorbrengen in Rome, dus ik ben in totaal drie weken in Rome.



Di        Z

Geen opmerkingen:

Een reactie posten